یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

زايمان طولاني‌

1391/12/20 21:09
نویسنده : ♥مامی♥
2,356 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

زناني که از زايمان مي‌‌ترسند، زايمان طولاني‌تري دارند

 

يک بررسي جديد در نروژ نشان مي‌دهد در زناني که از زايمان مي‌ترسند،
زايمان 47 دقيقه طولاني‌تر مي‌شود...

 

زناني که از زايمان مي‌‌ترسند، زايمان طولاني‌تري دارند

 

يک بررسي جديد در نروژ نشان مي‌دهد در زناني که از زايمان مي‌ترسند،
زايمان 47 دقيقه طولاني‌تر مي‌شود...
اين بررسي که روي بيش از 2000 زن انجام شد، از اولين پژوهش‌هايي است که در مورد رابطه ميان ترس از زايمان و مدت زايمان انجام شده ‌است.البته پژوهشگران مي‌گويند هنوز خيلي زود است که درباره اين يافته‌ها اظهارنظر قطعي کرد. به طور کلي زايمان طولاني‌تر نامطلوب است زيرا علاوه بر افزايش ناراحتي زن، نياز به مداخلاتي مانند استفاده از فورسپس يا انجام سزارين را افزايش مي‌دهد.
 
دکتر سامانتا سالوسن آدامز، از بيمارستان دانشگاهي آکرشوس در نروژ و سرپرست اين تحقيق مي‌گويد: «خيلي از زناني که از زايمان مي‌ترسيدند، درنهايت زايمان طبيعي انجام دادند بنابراين در اين موارد نبايد سزارين انتخابي را توصيه کرد.»آدامز و همکارانش به تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به 2 هزار و 206 زن باردار که در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2010 در يک بيمارستان در نروژ زايمان کرده بودند، پرداختند. اين زنان در هفته 32 بارداري پرسشنامه‌اي را پر کرده بودند که ميزان ترس آنها را از زايمان ارزيابي مي‌کرد.
 
حدود 7/5 درصد زنان معيارهاي ترس از زايمان داشتند و حداقل 85 نمره از 165 نمره‌ پرسشنامه را گرفته بودند. مدت ميانگين زايمان براي زناني که از زايمان مي‌ترسيدند، 8 ساعت و براي زناني که چنين ترسي نداشتند، 6 ساعت و 28 دقيقه بود.پس از در نظر گرفتن ساير عوامل موثر بر طول زايمان، مانند بارداري‌هاي قبلي، استفاده از بي‌حسي نخاعي و القاي زايمان، مدت زايمان زنان هراسان از زايمان هنوز 47 دقيقه طولاني‌تر از زناني بود که چنين هراسي نداشتند.اين بررسي همچنين نشان داد زنان دچار ترس از زايمان با احتمال بيشتري ممکن‌است به استفاده از وسايلي مانند فورسپس براي زايمان نياز پيدا کنند يا اورژانسي سزارين شوند. 
 
به گفته اين پژوهشگران، اضطراب و ترس ممکن‌است ميزان هورمون‌هاي کاتکولاميني را افزايش دهد و اين هورمون‌ها به نوبه خود ممکن است توانايي رحم براي منقبض شدن را تضعيف کنند. همچنين برقرار نشدن ارتباط مناسب ميان بيمار و پزشک هنگام زايمان ممکن است استفاده از مداخلات براي تسهيل زايمان را به تاخير بيندازد و زايمان را طولاني کند.به گفته اين پژوهشگران، مشاوره درباره نگراني‌هاي مربوط به بارداري ممکن است مهارت‌هاي ارتباطي بيمار را بهبود بخشد و اضطراب او را کاهش دهد و به تسهيل زايمان کمک کند.
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)