یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

بهترین دارو برای نوزاد

1392/8/10 12:07
نویسنده : ♥مامی♥
1,944 بازدید
اشتراک گذاری

دختر خوشگل

اهميت تغذيه از زماني شروع می‌شود كه مادر پيش از بارداري، تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرد. از همان زمان مادر آینده باید به نكات مهم در نوع و نحوه غذا خوردن خود توجه کند. اين مسئله براي دوران بارداري و حتي شيردهي نيز حائز اهميت است

اهميت تغذيه از زماني شروع می‌شود كه مادر پيش از بارداري، تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرد. از همان زمان مادر آینده باید به نكات مهم در نوع و نحوه غذا خوردن خود توجه کند. اين مسئله براي دوران بارداري و حتي شيردهي نيز حائز اهميت است. مادر بايد دقت داشته باشد طي بارداري و شيردهي از تمام طبقات مختلف هرم غذايي به اندازه كافي و متنوع مصرف كند. اما موضوع اصلی گفت‌وگوی ما با استاد دکتر سلطان‌زاده، درباره تغذیه نوزاد است؛ مخصوصا که این روزها بازار انواع و اقسام مکمل‌های تغذیه‌ای داغ است و پدرومادرها می‌خواهند بدانند کدام مکمل برای کودكشان مفید خواهد بود.

پروفسور حسين سلطان‌زاده، متخصص اطفال و نوزادان، استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و از شاگردان دكتر قريب، پدر طب اطفال در سال‌هاي 1340 تا 1344 است.


بهترین دارو برای نوزاد چیست؟!

از بدو تولد هیچ نوزادي در دنيا تا 6 ماهگي نبايد از چيزي جز شير مادر تغذيه كند مگر اينكه دچار بيماري خاص يا نيازمند نوع ويژه‌اي از شير خشك باشد. به خواست خداوند شير مادر در ابتداي تولد نوزاد از آب بيشتري برخوردار بوده كه تشنگي او را برطرف مي‌كند و سپس با غليظ و چرب‌تر شدن قادر است گرسنگي نوزاد را رفع کند. بيشتر آلرژي‌ها و حساسيت‌هايي كه در كودكان ايجاد مي‌شود مربوط به اين است كه به تغذيه با شير مادر بها نمي‌دهند و نمي‌دانند كه چقدر مفيد است به‌خصوص قطرات ابتدايي شير مادر كه به «كلستروم» يا «آغوز» معروف است و حيات‌بخش خواهد بود. در دنيا هيچ قطره و داروي تقويتي‌اي گرانبهاتر و ارزشمندتر از قطرات ابتدايي شير مادر كه به آغوز معروف است، يافت نمي‌شود. در قطرات ابتدايي تمام ايمونوگلوبين‌هاي ضروري براي تقويت بچه در همان آغاز ترشح شده و از طريق شیر مادر به بدن نوزاد وارد مي‌شود. در اصل واكسيناسيون نوزاد عليه اكثر عوامل بيماري‌زا و آلرژيك از همان ابتدا و با همين بخش از شير انجام مي‌‌شود. متاسفانه خيلي‌ها تصور مي‌كنند شير غليظ كلستروم موجب بيماري و زردي در نوزاد مي‌شود كه اين يك اشتباه بسيار بزرگ و باوري غلط است. با وجود اين هنوز هم شاهد حضور مادراني در مطب هستيم كه مدعي‌اند مرتبه اول و دوم شير خود را دوشيده و به دليل رنگ زرد آن از دادن شير به نوزاد اجتناب كرده و آن را دور ريخته‌اند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)