یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

ترفندهای خوراندن آهن به بچه

1392/8/10 12:16
نویسنده : ♥مامی♥
1,586 بازدید
اشتراک گذاری

نفس


تا 2سالگي بچه‌ها‌‌‌‌ بايد آهن بخورند علاوه بر مولتي‌ويتامين و ويتامين A و D. قطره آهن را بايد بين 2وعده غذايي بخورند؛ يعني حداقل نيم‌ساعت قبل و بعد از شير خوردن (غذاخوردن) نبايد قطره آهن بخورند. براي جلوگيري از سياه شدن دندان‌ها بايد قطره عقب زبان (دهان) ريخته شود و با خوراندن مقداري آب و پاك كردن دندان‌ها با پارچه خيس مي‌توان از تغيير رنگ دندان‌‌ها كاست.

  ترفندهای خوراندن آهن به بچه!

تا 2سالگي بچه‌ها‌‌‌‌ بايد آهن بخورند علاوه بر مولتي‌ويتامين و ويتامين A و D. قطره آهن را بايد بين 2وعده غذايي بخورند؛ يعني حداقل نيم‌ساعت قبل و بعد از شير خوردن (غذاخوردن) نبايد قطره آهن بخورند. براي جلوگيري از سياه شدن دندان‌ها بايد قطره عقب زبان (دهان) ريخته شود و با خوراندن مقداري آب و پاك كردن دندان‌ها با پارچه خيس مي‌توان از تغيير رنگ دندان‌‌ها كاست. در خارج از كشور بر اساس نوع مواد غذايي و شيرهاي غني شده با ويتامين‌هاي ديگر مانند كشورمان قطره‌هاي ويتامين A و D را با هم مصرف نمي‌كنند و در بيشتر كشورهاي اروپايي  فقط قطره ويتامين D توصيه مي‌شود اما در كتاب‌هاي مرجع پزشكي توصيه شده كه قطره A و D با هم مصرف شود. بعد از 2سالگي ديگر احتياجي به ويتامين نيست مگر آنكه بررسي شده و معلوم شود كه بدن كودك به ويتامين خاصي احتياج دارد (طي آزمايش خون يا بررسي نرمي استخوان‌ها).

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ارلا
10 آبان 92 13:19
خدایا تو تکراری ترین ” حضور ” روزگار منی و من عجیب ؛ به آغوش تو از آن سوی فاصله ها خو گرفته ام . . . خیلی قشنگ بود به وب منم سر بزن و نظرتونو درباره ی وبم بگین وتبادل لینکم میکنیم منتظر حضورت هستم