یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

تعويض پوشك

1391/9/26 12:25
نویسنده : ♥مامی♥
1,530 بازدید
اشتراک گذاری

 

در هنگام تعويض پوشك حواس نوزاد را پرت كنيد :


بعضي از نوزادان و كودكان نوپا در زمان تعويض پوشك، كمر خود را پيچ و تاپ داده، دست و پا مي زنند و مدام فرياد مي كشند. در اين زمان است كه پوشك كردن مي تواند با بدترين شكل و خيلي س
ريع با روش غير بهداشتي انجام شود.

 

در هنگام تعويض پوشك حواس نوزاد را پرت كنيد :


بعضي از نوزادان و كودكان نوپا در زمان تعويض پوشك، كمر خود را پيچ و تاپ داده، دست و پا مي زنند و مدام فرياد مي كشند. در اين زمان است كه پوشك كردن مي تواند با بدترين شكل و خيلي س
ريع با روش غير بهداشتي انجام شود.


بنابراين مادران از خود مي پرسند بهداشتي ترين راه براي تعويض پوشك چيست و چگونه مي توان اين كار را تا جايي كه امكان دارد به شكل بهداشتي و تميز بدون پخش كردن ميكروب به اطراف انجام داد.

راه هايي كه از سوي آكادمي تشخيص امراض كودكان در آمريكا پيشنهاد شده است روش صحيح و بهداشتي اين كار را به خوبي آموزش مي دهد.

مكان مناسبي را براي عوض كردن پوشك انتخاب كنيد. اگر مي توانيد يك ميز را به اين كار اختصاص دهيد. اگر تمايل داريد كه پوشك نوزاد را روي زمين تعويض كنيد سعي كنيد تا اين كار را در يك نقطه از خانه انجام دهد. دوست داريد علت آن را بدانيد؟ زماني كه مي خواهيد پوشك را تعويض كنيد، اگر در هر قسمت از خانه زيرانداز را پهن كنيد و اين كار را انجام دهيد به راحتي ميكروبها در اطراف خانه پخش ميشوند.

بهترين مكاني كه براي اين كار پيشنهاد مي شود، حمام است. حمام تنها مكاني است كه دسترسي سريع شما را به سينك دست شويي فراهم مي كند. مكان هايي كه نبايد در آنجا تعويض پوشك انجام شود آشپزخانه است. آشپزخانه مكان بهداشتي است كه افراد براي آماده كردن و خوردن غذا به آنجا مراجعه مي كنند. در نتيجه عوض كردن پوشك در آنجا و پخش كردن ميكروب در اين مكان غير بهداشتي است.

قبل از اينكه شروع به عوض كردن پوشك كنيد تمام وسايل مورد نياز را فراهم كنيد. به جاي اينكه درحين عوض كردن پوشك به سمت كابينت بدويد و دستمال هاي مورد نياز- روغن و پودر بچه را با عجله برداريد و ميكروبها را به اطراف خانه پخش كنيد تمام وسايل را كنار دست خود قرار دهيد.

با دقت لازم نوزاد خود را تميز كنيد. اگر نوزاد شما دختر است ابتدا از جلو به سمت پشت او را تميز كنيد. اين كار مانع از ورود ميكروبها به داخل آلت تناسلي مي شود و احتمال عفونت را تا حد زيادي كاهش مي دهد. براي نوزاد پسر رعايت اين مسئله مهم نيست. تنها نكته اي كه بايد در هنگام تعويض پوشك نوزاد پسر رعايت شود، قرار دادن يك تكه پارچه روي آلت تناسلي او است. زيرا ممكن است در حين تعويض پوشك ادرار از آلت تناسلي او به اطراف پاشيده شود.

اگر نوزاد شما در حال جيغ كشيدن و فرياد زدن است و فرصت نداريد تا پوشك كثيف را همان لحظه داخل سطل بياندازيد آن را به دقت لوله كرده و يك نوارچسب را در اطراف آن بپيچيد در اين حالت پوشك به شكل يك توپ، گلوله اي شكل مي شود و احتمال پخش شدن ميكروب به اطراف از بين مي رود.

سطل مخصوص پوشك نوزاد تهيه كنيد. سطل هاي مخصوص پوشك اجازه نمي دهد تا بوي بد از آنها خارج شود. همچنين اين سطل ها به گونه اي طراحي شده اند كه امكان پخش شدن ميكروبها را از بين مي برد.

در هنگام تعويض پوشك حواس نوزاد را پرت كنيد. عوض كردن پوشك يك نوزاد ناآرام، نوزادي كه مدام دست و پا زده و گريه مي كند واقعاً كار سختي به نظر مي رسد. اگر از آن دسته از مادراني هستيد كه به هنگام تعويض پوشك مجبور مي شويد با نوزاد خود كشتي بگيريد و پوشك را يكدفعه خارج كنيد، نوزاد را هنگام تعويض پوشك سرگرم كنيد. اگر براي اين كار از ميز مخصوص استفاده مي كنيد، همه چيز مهيا است. تعدادي از اسباب بازي هاي او را بالاي ميز تعويض پوشك قرار دهيد. به اين صورت مي توانيد توجه نوزاد را به سمت آنها معطوف كنيد. پس از پايان كار تمام اسباب بازيها و ميز تعويض پوشك را ضد عفوني كرده و دستها و پاهاي نوزاد را نيز تميز كنيد. زيرا در اثر دست و پا زدن احتمال دارد كه آنها را در ادرار و يا مدفوع خود آلوده كرده باشد.

اگر به مكاني مي رويد و مي دانيد كه احتمال دارد تا مجبور شويد پوشك نوزاد را عوض كنيد، هميشه زيرانداز مخصوص تعويض پوشك را همراه خود ببريد. اجازه ندهيد كه بدن نوزاد با محيط آلوده اطراف تماس پيدا كند. اگر براي شما امكان دارد قبل از تعويض پوشك مكان را با دستمالهاي ضد عفوني كننده تميز كنيد سپس زيرانداز را پهن كنيد. مواظب كيف و وسايل مخصوص تعويض پوشك باشيد. آنها نيز به سرعت آلوده مي شوند مخصوصاً اگر مجبور شويد تا پوشك كثيف را ساعتها داخل آن نگه داريد. بنابراين زمان مشخصي را براي شستشوي آن در برنامه كاري خود قرار دهيد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)