یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

برنامه خواب نوپا

1393/5/1 16:42
نویسنده : ♥مامی♥
2,022 بازدید
اشتراک گذاری

بین سنین 1 و 2 سالگی، یک کودک در صورتی‌که خوب استراحت کند باید در طول 24 ساعت بیشتر از 12 ساعت بخوابد. با این حال همان‌طور که کودک‌تان رشد می‌کند، زمان خواب به 11 ساعت کاهش پیدا می‌کند، به خصوص در سومین سال تولد او.

همزمان با رشد کودک، ابتدا تغییراتی در دفعات خواب او در دوره های سنی مختلف به وقوع می‌پیوندد. در حدود 2 سالگی، کودکان معمولاً یک چرت کوتاه در صبح و یک چرت بلند‌تر در بعدازظهر دارند و بیشتر طول شب را در خواب هستند. در 3 سالگی چرت صبح به احتمال زیاد ناپدید می‌شود و کودک‌تان تنها یک چرت بعداز ظهر و یک دوره طولانی مدت خواب در شب خواهد داشت.

درست کردن یک برنامه مناسب برای خواب نوپا کمی دقت می‌خواهد. برنامه خواب به خانواده ساختار و نظم می‌دهد، با انجام آن اطمینان حاصل می‌شود که کودک به اندازه کافی خواب و استراحت دریافت می‌کند و والدین هم می‌توانند به کارهای شان برسند، برای روزشان برنامه‌ریزی کرده و تصمیم بگیرند. به یاد داشته باشید که زمان‌های ارائه شده در زیر تنها یک راهنما هستند و مهم است که برنامه خواب کودک را با انعطاف پذیری برنامه‌ریزی کنید. به شما توصیه می‌کنیم هر روز صبح کودک‌تان را در یک زمان معین از خواب بیدار کنید، این کار به ایجاد حس ثبات در کودک کمک می‌کند. برنامه به تختخواب رفتن در شب ممکن است برخی شب‌ها کمی دیر‌تر اتفاق بیفتد، به‌خصوص اگر بیرون باشید. اگر چنین اتفاقی افتاد، سعی کنید شب بعد زود‌تر به خانه بیایید و اجازه ندهید این اتفاق چند روز تکرار شود. زمانی که نوپای‌تان شب‌ها خوب بخوابد و صبح‌ها پس از استراحت و خواب کافی، سرحال از خواب بیدار شود؛ شما خودتان به طور طبیعی متوجه می‌شوید که او برنامه خواب خوبی دارد. 

بیدار شدن

بسیاری از نوپایان سحرخیزند و بین ساعات 6 تا 7 صبح از خواب بیدار می‌شوند. زمان بیدار شدن آن‌ها تا وقتی مناسب به حساب می‌آید که خواب کافی را دریافت کرده باشند و زمان بیدار شدن‌شان متناسب با برنامه خانواده باشد. اگر کودک‌تان صبح‌ها پس از بیدار شدن خواب آلود است یا تنها 1 تا 2 ساعت پس از بیدار شدنش به چرت نیاز دارد، ممکن است نیاز داشته باشد شب‌ها زود‌تر بخوابد یا صبح پس از بیدار شدن برای استراحت اضافی به تخت بازگردانده شود.

راهکار برنامه خواب: نوپا را صبح‌ها ساعت 7.30 برای شروع روز از خواب بیدار کنید. 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)