یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

.♥.♥.♥. نی نی مامی .♥.♥.♥.

دقت خانمهای باردار در انتخاب کفش

1391/9/27 15:33
نویسنده : ♥مامی♥
1,764 بازدید
اشتراک گذاری

 

خانمهای باردار در انتخاب کفش به چه نکاتی باید توجه نمایند؟
.
.
.

درد پا يك مشكل شايع در خانم‌هاي باردار است و آنها معمولا از درد و احساس خستگي در پاشنه و قوس پا شكايت دارند. به همين دليل به انتخاب كفش در دوران بارداري بايد اهمیت داد و به نكات زير توجه كرد:


1- همانطور كه قبلا اشاره شد، در طي حاملگي شلي بافت ناشي از تأثير هورمون‌ها منجر به بزرگ‌تر شدن پا مي‌شود. از اين‌رو به زنان باردار توصيه مي‌شود سايز كفش خود را بزرگ‌تر انتخاب كنند؛ همچنين قسمت جلوي كفش كه انگشتان در آن قرار مي‌گيرند، بايد عميق تر و داراي فضاي بيشتري باشد؛ به خصوص اگر پاها ورم دارند، رعايت اين نكته در انتخاب كفش الزامي است.

 

خانمهای باردار در انتخاب کفش به چه نکاتی باید توجه نمایند؟
.
.
.

درد پا يك مشكل شايع در خانم‌هاي باردار است و آنها معمولا از درد و احساس خستگي در پاشنه و قوس پا شكايت دارند. به همين دليل به انتخاب كفش در دوران بارداري بايد اهمیت داد و به نكات زير توجه كرد:

1- همانطور كه قبلا اشاره شد، در طي حاملگي شلي بافت ناشي از تأثير هورمون‌ها منجر به بزرگ‌تر شدن پا مي‌شود. از اين‌رو به زنان باردار توصيه مي‌شود سايز كفش خود را بزرگ‌تر انتخاب كنند؛ همچنين قسمت جلوي كفش كه انگشتان در آن قرار مي‌گيرند، بايد عميق تر و داراي فضاي بيشتري باشد؛ به خصوص اگر پاها ورم دارند، رعايت اين نكته در انتخاب كفش الزامي است. در اين دوران اندازه كفش بيشتر خانم‌ها حدود يك شماره بزرگ‌تر مي‌شود و پس از زايمان و برگشت به وزن و سايز قبلي نيز پاي آنها به سايز قبل برنمي‌گردد و معمولا يك دوم تا يك شماره به سايز آن اضافه مي‌شود.

2- به دليل افزايش وزن در دوران بارداري و احساس عدم تعادل، احتمال زمين خوردن افزايش مي‌يابد؛ بنابراين بايد از پوشيدن كفش‌هاي پاشنه بلند اجتناب شود. همچنين اين نوع كفش‌ها باعث تشديد قوس كمري و كمردرد مي‌شوند. اگر براي موارد خاص تمايل به پوشيدن كفش پاشنه بلند وجود دارد، حداكثر اندازه پاشنه نبايد بيش از 5/2 سانتي متر باشد.

3- يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي كفش خانم باردار اين است كه حداكثر توانايي جذب شوك را داشته باشد؛ يعني لایه درونی كفش و به خصوص پاشنه آن، به اندازه كافي نرم باشد تا هنگام راه رفتن، ضربه وارد به پا را بگيرد.
با نزديك شدن به ماه‌هاي آخر حاملگي، به خصوص اگر پاها متورم باشند، خم شدن براي بستن بند كفش مشكل خواهد بود؛ بنابراين بهتر است از كفش‌هاي داراي چسبک استفاده شود تا پوشيدن و درآوردن آنها راحت باشد. همچنين مي‌توان تا حدودي با تغيير تورم اندازه آنها را تنظيم نمود. كفش‌هاي ورزشي در اين دوره كفش‌هاي مناسبي هستند.

4- جنس كفش بهتر است از چرم باشد تا پاها كاملاً بتوانند تنفس كنند. كف كفش (لایه بیرونی) نیز بايد از جنس لاستيك باشد تا احتمال سرخوردن كاهش يابد.

5- اگر به دليل تغييرات ذكرشده قوس كف پا كاهش يافته است (در زناني كه از قبل كف پاي صاف داشته اند و يا در افراد چاق، اين مسأله بيشتر مشهود است)، حتما بايد با تجويز پزشك و استفاده از كفي مناسب اين حالت را تصحيح كرد تا از بروز مشكلات بعدي، مانند درد انگشتان، التهاب فاسياي كف پا و... جلوگيري شود.

6- به دليل تورم پاها، بايد از پوشيدن كفش‌هاي خيلي تنگ و باريك اجتناب نمود؛ زيرا باعث اختلال در گردش خون مي‌شوند. براي كاهش تورم بايد پاها تا حد امكان بالا نگه داشته شوند و در نشستن طولاني مدت يك چهارپايه كوچك در زير پاها قرار گيرد.

7- در صورت وجود مشكلات ديگر مثل خار پاشنه، ميخچه دردناك و ... حتما با پزشك جهت تجويز كفش مناسب مشورت شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)